هرچه عمر سایت ما بیشتر می شود پست ها، محتواها و برگه های بیشتری در آن ذخیره می شوند. این مسئله زمانی آزاردهنده می شود که شما در هنگام انتشار یک پست احساس می کنید آنرا قبلا یکبار و شاید دوبار دیگر منتشر نموده اید و یا حتی ممکن است مطلبی برخلاف آنرا پروموت نموده باشید و دردسر زمانی آغاز میشود که جستجو در میان انبار بزرگی از صفحات و برگه های وب برای بررسی صحت این مسئله بسیار دشوار خواهد بود. این مشکل زمانی که شما تنها نگارنده سایت نباشید بیشتر آزار دهنده می شود. در اینجا اهمیت غربالگری محتوا قدیمی آشکار می گردد. ما در ادامه برای غربالگری محتوای سایت پیشنهاداتی را مطرح می کنیم.

این شیوه که مدام بنویسید و گذشته را در نظر نگیرید بسیار وسوسه برانگیز است علی الخصوص اگر شما عاشق نوشتن باشید. اما به مرور نوشته ها شبیه به هم شده و برای مخاطب تکراری می شوند. از طرف دیگر برگه های مختلف با محتواهای مشابه در نتیجه جستجوها وارد رقابت با یکدیگر می شوند.

بهتر است هر از چندگاهی نوشتن را رها کرده و به بررسی آنچه نوشته اید، بنشینید. فاصله زمانی این بررسی ها به اینکه تاکنون چند پست منتشر کرده اید، تنوع موضوعاتتان چقدر است، چند نویسنده در تیم دارید، سرعت انتشار پست های جدید و… بستگی دارد.

در زمان بررسی صفحات حتما باید به برای هرکدام این سوالات پاسخ دهید:

آیا این پیج به ترافیک سایت کمک می کند؟

افراد چقدر در این صفحه می مانند؟

ارزش این پیج چقدر است و آیا مخاطب پس از برخورد با آن آنچه مد نظر شماست را انجام می دهد؟ (برای درک بهتر از منظور این سوال مقاله دردسترس بودن محتوا: آیا پیام به همه می رسد؟ را مطالعه نمایید.)

تمام این اطلاعات در مورد محتوای سایت را می توانید در گوگل آنالیز دریافت و بررسی نمایید فقط کافیست به بخش Behavior و سپس site content رفته و از لیست صفحات سایت به بررسی اطلاعات آنها بپردازید.

قطعا زمانیکه درحال انتشار مطالب جدید هستید هیچ تمرکزی بر قبلی ها ندارید و آنها را موعد مشخص دوباره بررسی خواهید کرد اما باید این نکته را در نظر بگیرید که صفحات و محتواهای اصلی از این قاعده مستثنی هستند. باید همیشه مراقب آنها باشید و آنها را با بک لینک های داخلی به یکدیگر و صفحات جدیدتر متصل نمایید.

درکنار اینگونه مطالب برخی صفحات هم هستند که پتانسیل بسیار بالایی برای جلب توجه موتور های جستجو دارند. عموما صفحاتی که در مورد مطالبی هستند که شما به آنها علاقه ویژه یا مهارت خاص دارید و بطور جامع تری در مورد آنها نوشته اید. به کمک غربالگری محتوای سایت این صفحات هم باید بطور مداوم بروز شوند و از دیگر محتواها لینک دریافت نمایند.

بخش مهم دیگر غربالگری محتوای سایت داشتن بک لینک داخلی مناسب است. زمانیکه مخاطب شما مشغول مطالعه است ممکن است با سوال مواجه شود یا موضوع جانبی دیگری برایش جالبتر بنظر برسد. اجازه ندهید او سایت شما را به مقصد ویکیپدیا و یا جستجو در اینترنت رها کند. بطور مثال ما در مقاله لینک داخلی به نحوه عملکرد لینک های داخلی را بررسی کرده ایم. این نقاط را شناسایی کرده و با معرفی مطالب مرتبط محتوا های خودتان را به او نشان دهید. از طرف دیگر این لینک ها برای موتور های جستجو بسیار مفید خواهند بود. احتمالا این مقاله نیز برای شما جالب خواهد بود: نحوه کار بزرگترین جستجوگر وب: گوگل چگونه کار می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.