قبل از اینکه محتوای شما از گوگل رنک و رتبه دریافت کند، به لینک داخلی و خارجی نیاز دارد. گوگل در صورتی صفحات شما را راحتتر پیدا می کند که به جایی در وب متصل باشند. این لینک ها همچنین به گوگل کمک می کنند تا محتوای صفحه شما را حدس بزند و دریابد که کدام محتوا مناسبتر است. بنابراین استفاده از یک استراتژی درست برای لینک ها بسیار می تواند برای سئو وبسایت شما مفید باشد.

لینک داخلی

تفاوت لینک های داخلی و خارجی

قطعا هر وبسایتی لینک ها داخلی و خارجی بسیاری دارد. لینک های داخلی به سایت خودتان و لینک های خارجی به سایت های دیگر منتهی می شوند. در این پست ما به لینک های داخلی می پردازیم و اگر در مورد لینک های خارجی کنجکاو هستید، مقاله لینک هایی که برای سئو و افزایش رنک و رتبه سایت مفید هستند.را ازدست ندهید.

لینک داخلی

لینک داخلی

لینک داخلی به لینکی گفته می شود که یه صفحه از وبسایت شما را به صفحه دیگری متصل می کند. هم انسان ها و هم موتور های جستجوگر از این لینک ها استفاده می کنند تا در وبسایت شما جابجا شوند. انواع مختلفی از لینک داخلی وجود دارد. بعلاوه لینک های صفحه اصلی، منو و .. شما می توانید در محتواها هم لینک قرار دهید. این لینک ها خواننده را به پست های جالب و مرتبت راهنمایی می کند. همچنین اینکار به موتورهای جستجو می فهماند که کدام مطالب به هم مربوط هستند و کدام ها اهمیت بیشتری دارند. هرچه لینک های بیشتری به یک صفحه ختم شوند، اهمیت آن صفحه در گوگل افزایش می یابد. بنابراین این لینک ها برای سئو ضروری هستند.

همانطور که در مقاله نحوه کار بزرگترین جستجوگر وب: گوگل چگونه کار می کندبیشتر در موردش توضیح داده ایم، گوگل از طریق لینک ها متوجه سایت ها و محتواهایشان می شود. اگر لینک های زیادی برای یک صفحه باشند گوگل متوجه می شود که این صفحه احتمالا بسیار مهم است. این موضوع هم برای لینک های داخلی و هم برای لینک های خارجی صدق می کند.

لینک داخلی

بعنوان صاحب سایت این شما هستید که لینک های داخلی را کنترل می کنید. بنابراین با یک استراتژی درست در توزیع آنها به گوگل و خواننده نشان دهید که کدام صفحات اصلی هستند و موضوع اصلی و محتوای مهم شما کدام است.

ارتباط میان مفاهیم و محتوای وبسایت

همانطور که می دانید گوگل از طریق خزنده خود وارد صفحه اصلی سایت شده و پس از آنالیز آن مشغول تعقیب نمودن لینک ها می شود. با اینکار گوگل متوجه روابط میان پست ها، کامنت ها و صفحات مختلف می گردد. بدین شکل گوگل در میاید که کدام صفحات اهمیت بیشتری داشته و کدام ها مفاهیم مشترکی را شامل می شوند.

ارزش لینک ها:

بعلاوه درک رابطه بین صفحات، گوگل به تمام لینک های سیت ارزشی را اختصاص می دهد. اغلب صفحه اصلی مهمترین لینک رادارد زیرا بیشترین بک لینک به آن ختم می شود. آن ارزش به تمام لینک های داخلی که از صفحه اصلی خارج شده اند منتقل می گردد.

بنابراین جدید ترین پست شما اگر از صفحه اصلی لینک بگیرد امتیاز بیشتری خواهد داشت تا اینکه شما آنها را فقط در دسته بندی ها جای دهید.

لینک داخلی

در مقاله چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ به بررسی راه های بیشتر برای افزایش ترافیک سایت پرداخته ایم که خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.